Morelia

(Tuesday 16 October 2007) by Margriet Lenkens
Hallo allemaal!
Dit weekend ben ik naar Morelia geweest. Busreis begon heel leuk, want ik was n beetje ziek....bijna reis gecanceld maar uiteindelijk toch niet, gelukkig maar! Duurde ongeveer 4 uur en toen kwam ik aan, naar mn hotel, en toen wat rondgelopen in de stad en gegeten. Toen bij het toeristenoffice gevraagd over het tuna-festival waar ik naartoe zou gaan, en ze zeiden "ja dat was gister" dus dat was een shock! maar nee, het was toch die dag, dus ik had t adres en ik ging met een buske!

Daar aangekomen was t nog niet begonnen om 7 uur zoals gepland (ja wat dacht je..mexicaanse maqana maqana mentaliteit!) maar toen begon t eindelijk..eerst iets van 6 tunas gezien (tuna is muziekgroep die spaanse muziek speelt, met gitaren en andere snaarinstrumenten enzo), en toen kwam die van maastricht! Was heel leuk om te zien en t publiek was ook heel enthousiast, hele tijd "otra, otra" (spaans voor we want more :-D en ze deden ook spaans praten enzo dus de mexicanen werden wild. Daarna ben ik backstage gegaan haha, en heb ik Juriaan, jongen van UCM en koko gezien, en daarna ben ik met die hele groep mannen meegegaan naar een bar.

Daar gingen we naar t dakterras, waar ze muziek gingen spelen, en dat was heel vet, met uitzicht enzo en gewoon de sfeer. En bovendien vond ik t leuk om iemand van thuis te zien! Nou rond half2 of 2 uur ging ik weer naar mijn hotel, waar ik nog geprobeerd heb tv te kijken om van deze buitenkans te profiteren, maar ik was te moe...sochtends nog wel n beetje tv gekeken :-)

Verder ook nog leuke culturele dingen gedaan in Morelia, naar de kathedraal geweest, was een huwelijk bezig dus voelde me niet heel erg op mn gemak, naar het palacio de gobierno geweest waar weer mooie muurschilderingen waren, casa de las artesanias, waar veel artistieke dingen werden gemaakt en verkocht, en wat marktjes en parkjes gezien. Al met al mooi stadje, ook wat rustiger dan GDL, en bovendien zeer goedkope taxis! en...heb in n vegetarisch restaurant gegeten! helaas viel t n beetje tegen haha, maar goed, ik waardeerde t al dat er uberhaupt een vegetarisch restaurant was.
Gisteren in de bus had ik wel n beetje heimwee, ook omdat ik besefte dat er verder NIEMAND op bezoek komt (nee dit is geen verwijt hoor! haha) maar nu gaat t al weer prima hoor!

En vandaag ben ik naar hoela dansen geweest haha, dat was echt een grote grap, met kokosnoten enzo haha. vet grappig, maar weet niet of t voor herhaling vatbaar is. Vorige week waren we ook naar n proefles geweest, met n hele zweverige vrouw die wilde dat we een rondje renden, en deden alsof er spinnen over ons hele lijf zaten en ondertussen ook nog schreeuwden...dus dat was wel wat erger haha.
Oh en vrijdag had Malena nog een houseparty en daarna gingen we uit en dat was heel gezellig.

Voor dit weekend nog geen plannen......zie wel hoe t loopt..
Adios allemaal, fotos.... http://www.mijnalbum.nl/Album=ZW3S6KZD en http://www.mijnalbum.nl/Album=RPXHAYFH
xxx

• waar zit je by mama
  • hoi by lisa

Home | Features | Sign Up | Contact | Privacy Policy | Terms & Conditions | © 2006 - 2018 TravelJournal.net