22-12-2007 Chetumal & Bacalar

(Tuesday 25 December 2007) by Margriet Lenkens
Aangekomen in Chetumal om 7:00 sochtends...vreselijk..was eigenlijk van plan om naar een hotel te gaan maar omdat het al dag was toch maar niet gedaan. Eerst ontbeten, was moeilijk iets vinden want Chetumal is niet echt exciting.

Daarna bus gepakt naar Bacalar. Hier zijn we eerst naar een cenote geweest, van 90 meter diep! Was wel een beetje raar om daarin te zwemmen en dat te beseffen, maar ook wel gaaf. Daarna zijn we naar een fort in het dorp geweest, met een museum en al. Het fort werd gebruikt om de stad te beschermen tegen maya-rebels en piraten. Ook zjin we naar een laguna geweest. Was heel mooi, want het leek net de caribische zee door de felle blauwe kleuren. Daar even gezwommen en gezond..

Daarna zijn we teruggegaan naar Chetumal, en het museum van de cultura maya bezocht. Er was een grote NLse groep, dus ik heb wat info afgeluisterd haha. Hierna wilden we naar een Chinees restaurant gaan, maar helaas hadden ze alleen buffet en dat was een beetje duur, zeker voor mij omdat ze hier de behoefte hebben om door elke lekkere groenteschotel vlees te gooien. Dus ander restaurant gezocht, wat wederom moeilijk was, maar uiteindelijk toch gelukt. Daarna nog even geinternet want het was 19uur en we konden onze spullen tot 21:00 ophalen op de minibus terminal (WAS ONS VERTELD).

Nou goed, toen we daar aankwamen was het al gesloten, en niemand had de sleutel natuurlijk want t blijft mexico, niet alles is perfect geregeld. Dus wij naar het grote busstation van ADO waar onze bus 2.5 uur later naar Cancun zou vertrekken, om dit te veranderen naar zondagochtend en gelukkig was alles mogelijk zonder extra kosten. Hotel gezocht en gevonden (volgens mn boek "cheapest place in town" haha) en vervolgens lekker gaan slapen! Uiteindelijk is het voor mij beter geweest nu te gaan (zondagochtend 11:00u) want ik was gisteren (zaterdag haha) beetje ziek enzo dusja. Weet niet of het van eten of malariapillen komt, hoop het eerste...maar goed, we shall see hoe t in de bus gaat. Vanmiddag komen we aan in Cancun waar we de boot pakken naar Isla Mujeres.

Kerst op een tropisch eiland
En nu zit ik dan op Isla mujeres, tis hier 25 graden I guess, en het voelt niet echt als kerstmis. Ik verblijf in n luxe hotel met malena en haar ouders en broer. Gisteren een optreden gezien in het hotel, kerstverhaal en liedje gezongen haha. In het spaans gelukkig, want verder lijkt dit meer op de VS met al die amerikanen, verschrikkelijk haha :P Daarna uit eten geweest, en op de terugweg een blad van een palmboom gejat als kerstboom. Malenas moeder heeft allerlei kerstspullen meegenomen, zelfs lampjes voor in de "kerstboom" haha, en kerstmutsen, en kerstsokken (stockings bedoel ik dus) met mijn naam (Margritt :P) erop, heel gaaf. Vanmorgen zat er allerlei snoep en kerstdingetjes in, zoals oorbellen, en dan echte bellen, kerstbelletjes zeg maar. Echt iets voor jou mama. En ik kreeg zelfs een shirtje, wat echt niet nodig was want heb al verblijf hier en dat is al heel relaxt. Maar goed, wel heel aardig natuurlijk! We hebben ook gefietst op het eiland, maar dat hield al snel op voor mij want t waren flut mountain bikes met een rare ketting en t zadel deed heel erg pijn. Zometeen gaan we naar een ander strand chillen.
Woensdag 9:00 vertrek ik naar Valladolid..........
Fijne kerst iedereen! liefs Margriet

• hey girl by mirjam

Home | Features | Sign Up | Contact | Privacy Policy | Terms & Conditions | © 2006 - 2018 TravelJournal.net